O nas
Joanna Sawa
magister pedagogiki specjalnej, logopeda, neurologopeda
kwalifikacje zawodowe:
- Pedagogika Specjalna – specjalizacje w zakresie tyflopedagogiki (pedagogiki niewidomych i niedowidzących) i oligofrenopedagogiki (pedagogiki niepełnosprawnych intelektualnie)
- Logopedia i Neurologopedia
praca zawodowa:
- prowadzenie prywatnej praktyki logopedycznej
- logopeda w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Zamościu
- nauczyciel akademicki
- biegły sądowy w zakresie logopedii i pedagogiki
osiągnięcia zawodowe:
- zainicjowanie i prowadzenie Grup Wsparcia Dla Logopedów w ramach współpracy z Zamojskim Ośrodkiem Metodycznym oraz Wojewódzkim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Zamościu ( 2003-2006)
- przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych w ramach współpracy z Zamojskim Ośrodkiem Metodycznym oraz Wojewódzkim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Zamościu (r. szk. 2002-2005):
„Konstruowanie indywidualnych programów logopedycznych”
„Dokumentowanie pracy logopedy”
„Terapia osób z afazją”
„Wczesne wspomaganie rozwoju mowy dziecka”
„Profilaktyka logopedyczna w zabawach ruchowych”
„Wykorzystanie ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej w terapii logopedycznej”
„Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka autystycznego”
„Przyczyny i terapia jąkania”
„Terapia logopedyczna dziecka z mutyzmem”
„Diagnoza rozwoju mowy dziecka”
„Diagnoza i terapia mowy bezdźwięcznej”
„Diagnoza i terapia rotacyzmu”
„Diagnoza i terapia głosek szeregu: ś, ź, ć, dź”
„Etapy postępowania terapeutycznego w dyslalii”
„Diagnoza i terapia osób z wymową międzyzębową”
„Terapia logopedyczna osób z rozszczepem wargi i podniebienia”
„Emisja głosu – podstawy teoretyczne”
„Emisja głosu – ćwiczenia praktyczne”
- prowadzenie zajęć dydaktycznych ze studentami uczelni regionu lubelskiego i słuchaczami kursów kwalifikacyjnych
- opracowanie oraz publikacja internetowa artykułów z dziedziny logopedii:
Znaczenie terapii logopedycznej dziecka w wieku przedszkolnym
Profilaktyka logopedyczna w zabawach ruchowych
Wczesna stymulacja rozwoju mowy dziecka
- opracowanie publikacji naukowych:
Wymowa międzyzębowa u dzieci w wieku przedszkolnym jako logopedyczny i pedagogiczny problem obecnych czasów W: Zamojskie Studia i materiały XI/3(30), s. 83-88;
Neurofeedback jako nowoczesna metoda wspomagająca proces reedukacji deficytów natury dyslektycznej i dysortograficznej; W: Zamojskie Studia i materiały XII/2(32), s. 97-103
- opracowanie i wdrożenie programów terapii logopedycznej:
„Program terapii osób z zaburzeniami ekspresji językowej”
„Program terapii osób z niepłynnością mowy”
„Program logopedyczny dla dzieci i młodzieży z opóźnionym rozwojem mowy”
„Program logopedyczny dla dzieci i młodzieży z dyslalią”
- opracowanie zeszytów „Ćwiczenia z głoską t” i „Ćwiczenia z głoską d”
Mariusz Sawa
doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii, elektroencefalografista
- W roku 2008 ukończył Psychologię Transportu na Uniwersytecie Warszawskim uzyskując uprawnienia do badań predyspozycji zawodowych w tym do badań kierowców
- w roku 2007 ukończył Studium Terapii Uzależnień Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w Warszawie uzyskując uprawnienia terapeuty uzależnień
- w roku 2007 ukończył Indywidualne Studia Doktoranckie w Instytucie Psychologii Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie
- w roku 2001 uzyskał uprawnienia pedagogiczne w Podyplomowego Studium Pedagogiczne przy Akademii Rolniczej w Lublinie
- w roku 1995 ukończył studia magisterskie na kierunku Psychologia w Uniwersytecie Marii Curie - Skłodowskiej w Lublinie
- posiada uprawnienia w zakresie przeprowadzania i opisu badań elektroencefalograficznych (EEG) oraz EEG Biofeedback
- posiada bogate doświadczenie zawodowe
- obecnie pracuje jako psycholog Oddziału Terapeutycznego dla Uzależnionych od Alkoholu w Oddziale Zewnętrznym Zakładu Karnego w Zamościu oraz jako wykładowca w szkołach wyższych regionu lubelskiego
- ponadto pełnił obowiązki społecznego kuratora przy Sądzie Okręgowym w Zamościu Wydział Rodzinny i Nieletnich
- pracował jako psycholog w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, jako pedagog w Domu Dziecka, Liceum Ogólnokształcącym, uczestniczył jako trener w wielu szkoleniach organizowanych w naszym regionie w ramach aktywizacji zawodowej i usprawnienia umiejętności zawodowych (w tym w ramach programu PHARE)
- pracował jako neurofizjolog opisujący badania EEG w Szpitalu im. Jana Pawła II w Zamościu
- jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Neurofizjologii Klinicznej
- jego zainteresowana dotyczą szerokiego obszaru profilaktyki, resocjalizacji i terapii
Jest autorem wielu publikacji naukowych
- Sawa Mariusz Grupy wsparcia dla studentów – konstruowanie i konceptualizacja programu w: Miejsce rodziny i szkoły w profilaktyce uzależnień. Sakowicz T., Kieszkowska A (red.), Wydawnictwo Jedność, Kielce, 2003, s. 229-247
- Sawa Mariusz Grupy wsparcia dla studentów w okresie adaptacji na studiach – uzasadnienie działań profilaktycznych w środowiskach uniwersyteckich. w: Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska Sectio J Paedagogia-Psychologia, Vol. XVII, UMCS, Lublin, 2004, s. 147 - 156
- Sawa Mariusz, Oddziaływania terapeutyczne wobec przestępców seksualnych. w: Osobowość przestępcy a proces resocjalizacji. red. Świtka J., Kuć M., Niewiadomska I., TN KUL, Lublin, 2005, s. 243-255
- Sawa Mariusz Programy profilaktyczne na amerykańskich wyższych uczelniach. w: Rodzina i szkoła wobec przemocy. Sakowicz T. (red.) Wydawnictwo Jedność, Kielce, 2004, s. 458-464
- Sawa Mariusz, Przestrzeganie praw ucznia jako baza działań profilaktycznych w szkołach średnich. w: Zamojskie studia i materiały. Rok wydania VII zeszyt 1 (16), seria: Pedagogika; WSZiA, Zamość, 2005, s. 99-107
- Sawa Mariusz System resocjalizacji kobiet w Stanach Zjednoczonych na przykładzie rozwiązań w stanie Nowy York. w: Autorytet i godność służ penitencjarnych a skuteczność metod resocjalizacji. Świtka J., Kuć M., Niewiadomska I. (red.), KUL, Lublin, 2004, s. 321-328
i innych