O nas

O nas

Joanna Sawa

magister pedagogiki specjalnej, logopeda, neurologopeda

kwalifikacje zawodowe:

  • Pedagogika Specjalna – specjalizacje w zakresie tyflopedagogiki (pedagogiki niewidomych i niedowidzących) i oligofrenopedagogiki (pedagogiki niepełnosprawnych intelektualnie)
  • Logopedia i Neurologopedia


praca zawodowa:

  • prowadzenie prywatnej praktyki logopedycznej
  • logopeda w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Zamościu
  • nauczyciel akademicki
  • biegły sądowy w zakresie logopedii i pedagogiki




osiągnięcia zawodowe:

  •     zainicjowanie i prowadzenie Grup Wsparcia Dla Logopedów w ramach współpracy z Zamojskim Ośrodkiem Metodycznym oraz Wojewódzkim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Zamościu ( 2003-2006)
  •     przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych w ramach współpracy z Zamojskim Ośrodkiem Metodycznym oraz Wojewódzkim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Zamościu (r. szk. 2002-2005):


        „Konstruowanie indywidualnych programów logopedycznych”

        „Dokumentowanie pracy logopedy”

        „Terapia osób z afazją”

        „Wczesne wspomaganie rozwoju mowy dziecka”

        „Profilaktyka logopedyczna w zabawach ruchowych”

        „Wykorzystanie ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej w terapii logopedycznej”

        „Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka autystycznego”

        „Przyczyny i terapia jąkania”

        „Terapia logopedyczna dziecka z mutyzmem”

        „Diagnoza rozwoju mowy dziecka”

        „Diagnoza i terapia mowy bezdźwięcznej”

        „Diagnoza i terapia rotacyzmu”

        „Diagnoza i terapia głosek szeregu: ś, ź, ć, dź”

        „Etapy postępowania terapeutycznego w dyslalii”

        „Diagnoza i terapia osób z wymową międzyzębową”

        „Terapia logopedyczna osób z rozszczepem wargi i podniebienia”

        „Emisja głosu – podstawy teoretyczne”

        „Emisja głosu – ćwiczenia praktyczne”

  •     prowadzenie zajęć dydaktycznych ze studentami uczelni regionu lubelskiego i słuchaczami kursów kwalifikacyjnych
  •     opracowanie oraz publikacja internetowa artykułów z dziedziny logopedii:


        Znaczenie terapii logopedycznej dziecka w wieku przedszkolnym

        Profilaktyka logopedyczna w zabawach ruchowych

        Wczesna stymulacja rozwoju mowy dziecka

  • opracowanie publikacji naukowych:


       Wymowa międzyzębowa u dzieci w wieku przedszkolnym jako logopedyczny i pedagogiczny problem obecnych czasów  W: Zamojskie Studia i materiały XI/3(30), s. 83-88;


       Neurofeedback jako nowoczesna metoda wspomagająca proces reedukacji deficytów natury dyslektycznej i dysortograficznej; W: Zamojskie Studia i materiały XII/2(32), s. 97-103

 

  •     opracowanie i wdrożenie programów terapii logopedycznej:


        „Program terapii osób z zaburzeniami ekspresji językowej”

        „Program terapii osób z niepłynnością mowy”

        „Program logopedyczny dla dzieci i młodzieży z opóźnionym rozwojem mowy”

        „Program logopedyczny dla dzieci i młodzieży z dyslalią”

  •     opracowanie zeszytów „Ćwiczenia z głoską t” i „Ćwiczenia z głoską d”

 

Mariusz Sawa

doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii, elektroencefalografista

  •     W roku 2008 ukończył Psychologię Transportu na Uniwersytecie Warszawskim uzyskując uprawnienia do badań predyspozycji zawodowych w tym do badań kierowców
  •     w roku 2007 ukończył Studium Terapii Uzależnień Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w Warszawie uzyskując uprawnienia terapeuty uzależnień
  •     w roku 2007 ukończył Indywidualne Studia Doktoranckie w Instytucie Psychologii Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie
  •     w roku 2001 uzyskał uprawnienia pedagogiczne w Podyplomowego Studium Pedagogiczne przy Akademii Rolniczej w Lublinie
  •     w roku 1995 ukończył studia magisterskie na kierunku Psychologia w Uniwersytecie Marii Curie - Skłodowskiej w Lublinie
  •     posiada uprawnienia w zakresie przeprowadzania i opisu badań elektroencefalograficznych (EEG) oraz EEG Biofeedback
  •     posiada bogate doświadczenie zawodowe
  •     obecnie pracuje jako psycholog Oddziału Terapeutycznego dla Uzależnionych od Alkoholu w Oddziale Zewnętrznym Zakładu Karnego w Zamościu oraz jako wykładowca w szkołach wyższych regionu lubelskiego
  •     ponadto pełnił obowiązki społecznego kuratora przy Sądzie Okręgowym w Zamościu Wydział Rodzinny i Nieletnich
  •     pracował jako psycholog w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, jako pedagog w Domu Dziecka, Liceum Ogólnokształcącym, uczestniczył jako trener w wielu szkoleniach organizowanych w naszym regionie w ramach aktywizacji zawodowej i usprawnienia umiejętności zawodowych (w tym w ramach programu PHARE)
  •     pracował jako neurofizjolog opisujący badania EEG w Szpitalu im. Jana Pawła II w Zamościu
  •     jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Neurofizjologii Klinicznej
  •     jego zainteresowana dotyczą szerokiego obszaru profilaktyki, resocjalizacji i terapii


Jest autorem wielu publikacji naukowych

  •     Sawa Mariusz Grupy wsparcia dla studentów – konstruowanie i konceptualizacja programu w: Miejsce rodziny i szkoły w profilaktyce uzależnień. Sakowicz T., Kieszkowska A (red.), Wydawnictwo Jedność, Kielce, 2003, s. 229-247
  •     Sawa Mariusz Grupy wsparcia dla studentów w okresie adaptacji na studiach – uzasadnienie działań profilaktycznych w środowiskach uniwersyteckich. w: Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska Sectio J Paedagogia-Psychologia, Vol. XVII, UMCS, Lublin, 2004, s. 147 - 156
  •     Sawa Mariusz, Oddziaływania terapeutyczne wobec przestępców seksualnych. w: Osobowość przestępcy a proces resocjalizacji. red. Świtka J., Kuć M., Niewiadomska I., TN KUL, Lublin, 2005, s. 243-255
  •     Sawa Mariusz Programy profilaktyczne na amerykańskich wyższych uczelniach. w: Rodzina i szkoła wobec przemocy. Sakowicz T. (red.) Wydawnictwo Jedność, Kielce, 2004, s. 458-464
  •     Sawa Mariusz, Przestrzeganie praw ucznia jako baza działań profilaktycznych w szkołach średnich. w: Zamojskie studia i materiały. Rok wydania VII zeszyt 1 (16), seria: Pedagogika; WSZiA, Zamość, 2005, s. 99-107
  •     Sawa Mariusz System resocjalizacji kobiet w Stanach Zjednoczonych na przykładzie rozwiązań w stanie Nowy York. w: Autorytet i godność służ penitencjarnych a skuteczność metod resocjalizacji. Świtka J., Kuć M., Niewiadomska I. (red.), KUL, Lublin, 2004, s. 321-328


    i innych



Proszę czekać... Proszę czekać...